Zarządzenie 6/2010
REGULAMIN w sprawie zasad dokonywania zakupu dostaw, usług i robót budowlanych o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 14 000 euro w Szkole Podstawowej im. J. Lompy w Lubszy
I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady udzielania zamówień o wartości szacunkowej zamówienia do 14.000 euro.
- Zamówienia o wartości do kwoty 14.000 euro, wyrażonej w złotych, zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz. U. z 2007r., Nr 223, poz. 1655), zwanej dalej ustawą pzp, zwolnione są z obowiązku stosowania przepisów tej ustawy, jednakże do tych zamówień należy stosować zasady określone
w niniejszym Regulaminie.
3. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
a) cenie - należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. l pkt. l ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz.U. Nr 97, poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz.1204 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302),
b) dostawach - należy przez to rozumieć nabywanie rzeczy, praw oraz innych dóbr, w szczególności na podstawie umowy sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy oraz leasingu,
c) usługach – należy przez to rozumieć wszelkie świadczenia, których przedmiotem nie są roboty budowlane lub dostawy,
d) robotach budowlanych - należy przez to rozumieć wykonanie albo zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j.Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ), a także realizację obiektu budowlanego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, za pomocą dowolnych środków, zgodnie
z wymaganiami określonymi przez zamawiającego,
e) Wykonawcy - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, która ubiega się
o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia,
f) Zamawiającym - należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową im. J. Lompy w Lubszy
g) wartość zamówienia - jest to całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego
z należytą starannością,
h) zamówieniach - należy przez to rozumieć odpłatne zakupy, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane, o wartości poniżej 14 000 euro, dokonywane na podstawie faktury, zlecenia lub umowy, zawierane między zamawiającym a wykonawcą, zwane dalej zamówieniami,
i) Regulaminie - należy przez to rozumieć regulamin udzielenia zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane o wartości poniżej 14 000 euro.
j) wartości 14.000 euro- oznacza to wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14.000 euro,o której mowa w art.4 pkt 8 ustawy pzp.
k) najkorzystniejszej ofercie- należy przez to rozumieć ofertę, która zapewnia najtańsze wykonanie przedmiotu zamówienia po zsumowaniu ceny oraz innych kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia np. koszt transportu, eksploatacji w okresie użytkowania itp.
II
ZASADY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
§ 2
Zasady ogólne
- Zamówień dokonuje się zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, w granicach wydatków, które zostały ujęte w uchwale budżetowej oraz z zachowaniem zasad :
a) celowości - co oznacza , że zamówienie w danym czasie jest niezbędne,
b) gospodarności - co oznacza , że zamówienie zostało dokonane w sposób oszczędny, racjonalny z zapewnieniem uzyskania najlepszych efektów w stosunku do poniesionych nakładów,
c) legalności - co oznacza , że udzielenie zamówienia nie jest sprzeczne z przepisami prawa,
d) wyboru najkorzystniejszej oferty- należy przez to rozumieć wybór oferty, która zapewnia najtańsze wykonanie przedmiotu zamówienia po zsumowaniu ceny oraz innych kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia np. koszt transportu, eksploatacji w okresie użytkowania itp.
- Dla zamówień określonych w art. 67 ust. 3 pkt 1 ustawy pzp (dostawy wody
i odprowadzanie ścieków, dostawy energii, gazu, ciepła, powszechne usługi pocztowe, usługi przesyłowe energii elektrycznej, ciepła i paliw gazowych), których wartość nie przekracza wartości 14.000 euro, nie mają zastosowania zasady Regulaminu, zamówienia udziela się jedynemu wykonawcy świadczącemu przedmiotową dostawę lub usługę.
- Decyzję w sprawie zakupu dostawy, usługi lub roboty budowlanej podejmuje Dyrektor Szkoły.
- Postępowanie w sprawie wyłonienia Wykonawcy zamówienia prowadzi pracownik merytorycznie odpowiedzialny za realizację zamówienia na podstawie ustnego polecenia służbowego.
§ 3
Ustalenie wartości zamówienia
- Przystępując do udzielenia zamówienia , pracownik merytorycznie odpowiedzialny za jego realizację ma obowiązek ustalenia jego wartości z należytą starannością.
- Jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie roboty budowlane, dostawy i usługi, to zamówienia należy udzielić na ten zakup, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy.
- Jeżeli zamówienie obejmuje dostawę i instalację danego dobra lub rzeczy, to zamówienia należy udzielić na dostawę.
- Jeżeli zamówienie obejmuje roboty budowlane i dostawy, które są niezbędne do ich wykonania, to zamówienia należy udzielić na roboty budowlane.
- Jeżeli zamówienie obejmuje usługi i roboty budowlane niezbędne do ich wykonania, to zamówienia należy udzielić na usługę.
- Przy ustalaniu wartości szacunkowej zamówienia, należy dokonać analizy kilku przesłanek, do których poza wartością zamówienia należy zaliczyć: rodzaj zamówienia, powtarzalność w skali roku budżetowego, inne okoliczności warunkujące zasadność wyłączenia wydatku środków publicznych, jako zamówienie o wartości do 14. 000 euro. Oznacza to, że wartość zamówienia nie stanowi jedynego i wystarczającego uzasadnienia wyłączenia, a Zamawiający powinien wykazać, iż jego działanie wynikające np. ze względów organizacyjnych czy ekonomicznych, nie narusza art. 32 ust. 2 ustawy pzp, dotyczącego zakazu dzielenia zamówienia na części oraz zaniżania jego wartości w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy pzp.
- Do określenia wartości szacunkowej zamówienia na roboty budowlane podstawę stanowi aktualny kosztorys inwestorski lub wstępna wycena robót.
- Przy wycenie wartości szacunkowej usług można wykorzystać ceny jednostkowe, np. ceny roboczogodziny, ceny wozokilometra, lub porównać planowane zamówienie do wykonanych już zamówień o podobnym zakresie.
- Ustalenie wartości danego zamówienia na kolejny rok budżetowy lub na kolejnych 12 miesięcy, może być przeprowadzone na podstawie udzielonych zamówień tego samego rodzaju w poprzednim roku budżetowym lub poprzednich 12 miesiącach
§ 4
Zamówienia, których wartość nie przekracza 20. 000 zł
- Postępowanie w sprawie wyboru Wykonawcy zamówienia o wartości nie przekraczającej 20. 000 zł prowadzi pracownik merytorycznie odpowiedzialny za jego realizację na podstawie ustnego polecenia służbowego, ponosząc odpowiedzialność w tym zakresie.
- Ustalenie wartości zamówienia może nastąpić po rozeznaniu cen rynkowych telefonicznie lub wykorzystując katalogi, cenniki , foldery i strony internetowe.
- Zamówienia o wartości do 20.000 zł mogą być realizowane po negocjacjach z jednym Wykonawcą.
- Nie jest konieczna forma pisemna dokonania zamówienia, jeżeli zamówienie dotyczy dostaw. Podstawą udokumentowania zamówienia będzie faktura opisana przez pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za udzielenie tego zamówienia.
- Jeżeli zamówienie będzie dotyczyć wykonania usługi lub roboty budowlanej, podstawą udokumentowania udzielenia zamówienia będzie zlecenie, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu, na podstawie którego Wykonawca wystawi fakturę.
- Wyłonienie Wykonawcy zamówienia o wartości szacunkowej do 20.000 zł oraz realizacja tego zamówienia może nastąpić w oparciu o zasady określone w § 5 lub § 6.
§ 5
Zamówienia, których wartość przekracza 20.000 zł a nie przekracza 30.000 zł
- W przypadku zamówień o wartości powyżej 20.000 zł i nie przekraczającej kwoty 30.000 zł, pracownik merytorycznie odpowiedzialny za jego realizację wszczyna postępowanie, zapraszając do składania ofert co najmniej trzech Wykonawców prowadzących działalność stanowiącą przedmiot zamówienia.
- Ustalenie wartości zamówienia może nastąpić po rozeznaniu cen rynkowych telefonicznie lub wykorzystując katalogi, cenniki, foldery i strony internetowe a dla robót budowlanych przez sporządzenie wstępnej wyceny robót lub kosztorysu inwestorskiego.
- Zaproszenie do składania ofert Zamawiający kieruje telefonicznie pod warunkiem sporządzenia notatki służbowej z rozmowy lub na piśmie, drogą pocztową, pocztą elektroniczną, za pomocą faksu lub w drodze bezpośredniego doręczenia.
- Wykonawcy składają oferty w formie pisemnej.
- Dopuszcza się możliwość negocjacji ceny oferty.
- Nie jest konieczna forma pisemna dokonania zamówienia, jeżeli zamówienie dotyczy dostaw. Podstawą udokumentowania takiego zamówienia będzie faktura opisana przez pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za udzielenie tego zamówienia.
- Jeżeli zamówienie dotyczy wykonania usługi lub roboty budowlanej, podstawą udokumentowania udzielenia zamówienia jest umowa zawarta pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, którego oferta została wybrana za najkorzystniejszą.
- Jeżeli w postępowaniu zostanie złożona jedna oferta to decyzję o jej wyborze podejmuje kierownik zamawiającego po przeprowadzonych negocjacjach.
- Przeprowadzenie postępowania pracownik dokumentuje na druku stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu. Prawidłowość przeprowadzenia postępowania oraz wybór najkorzystniejszej oferty potwierdza kierownik komórki organizacyjnej.
- Wyłonienie Wykonawcy zamówienia o wartości szacunkowej przekraczającej 20.000 zł a nie przekraczającej 30.000 zł oraz realizacja tego zamówienia może nastąpić w oparciu
o zasady określone w § 6.
§ 6
Zamówienia, których wartość przekracza 30 000 zł a nie przekracza 14 000 euro
- W przypadku zamówień o wartości powyżej 30.000 zł i nie przekraczającej kwoty 14.000 euro pracownik merytorycznie odpowiedzialny za jego realizację wszczyna postępowanie, zapraszając do składania ofert taką liczbę Wykonawców ( nie mniej niż czterech), prowadzących działalność stanowiącą przedmiot zamówienia, która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty.
- Ustalenie wartości zamówienia może nastąpić po rozeznaniu cen rynkowych telefonicznie lub wykorzystując katalogi, cenniki , foldery i strony internetowe a dla robót budowlanych przez sporządzenie wstępnej wyceny robót lub kosztorysu inwestorskiego.
- Zaproszenie do składania ofert Zamawiający kieruje na piśmie, drogą pocztową, pocztą elektroniczną, za pomocą faksu lub w drodze bezpośredniego doręczenia. Ponadto ogłoszenie o możliwości składania ofert na wykonanie usługi lub roboty budowlanej należy umieścić na stronie internetowej Zamawiającego, co najmniej przez okres 7 dni przed terminem składania ofert. Wzór ogłoszenia określony jest
w załączniku nr 3 do Regulaminu.
- Wykonawcy składają oferty w formie pisemnej.
- Treść oferty musi odpowiadać treści zaproszenia do składania ofert.
- Dopuszcza się możliwość negocjacji ceny oferty.
- Podstawą udokumentowania udzielenia zamówienia na usługi, roboty budowlane lub dostawy jest umowa, podpisana pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą, którego oferta została wybrana za najkorzystniejszą.
- Jeżeli w postępowaniu zostanie złożona jedna oferta to decyzję o jej wyborze podejmuje kierownik zamawiającego po przeprowadzonych negocjacjach.
- Przeprowadzenie postępowania pracownik dokumentuje na druku stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu. Prawidłowość przeprowadzenia postępowania oraz wybór najkorzystniejszej oferty potwierdza Dyrektor ZEAS.
§ 7
Dopuszcza się możliwość odstąpienia za pisemną zgodą Dyrektora zamawiającego od zasad opisanych w § 5 i § 6, i dokonania zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą (krótki termin realizacji zamówienia, zadania o specjalistycznym charakterze, ograniczona liczba wykonawców).
Załącznik nr 2
N O T A T K A
z dnia .................................. w sprawie dokonania zamówienia do kwoty 14.000 euro,
tj. z wyłączeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. na podstawie art. 4 pkt 8 (t.j. Dz. U. z 2006 roku nr 164, poz. 1163 ze zmianami).
.................................................................................................................................................
opis przedmiotu zamówienia
1. Szacunkowa wartość zamówienia (netto):…………………
2. Kryteria wyboru: ………………………………………………………………….
٭3. Data umieszczenia ogłoszenia na stronie internetowej od………..do………..
4. Wykonawcy zaproszeni do złożenia oferty :
l.p.
|
dane Wykonawcy
|
data złożenia oferty
|
cena(zł)
(brutto)
|
uwagi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Informacja o prowadzonych negocjacjach………………………………………....................
…………………………………………………………………………………………………..
6. Wybrano ofertę najkorzystniejszą spośród spełniających wszystkie wymagania i warunki określone w zapytaniu ofertowym :…………………………………………………………….,
nazwa Wykonawcy
cena netto…………..zł, brutto…………..zł, słownie…………………………………………...
7.Postępowanie unieważniono ponieważ…………………………………..................................
wykazać powody
…………………………………………………………………………………………………..
8.Środki zabezpieczone w budżecie- dział : .............. rozdział..............paragraf:…………….
w kwocie ....................................zł
Sporządził: …………………………………….
podpis pracownika prowadzącego postępowanie
AKCEPTUJĘ: POTWIERDZAM:
…………………………………………. ……………………………………………
podpis Dyrektora ZEAS podpis Głównego Księgowego
٭dotyczy zamówienia o wartości powyżej 20.000zł.
Załącznik nr 1
ZLECENIE nr………….
wykonania usługi/roboty budowlanej
z dnia………………..
- ZAMAWIAJĄCY (nazwa i adres)
- WYKONAWCA: (nazwa, adres, nr dow. osob. lub nr wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej)
- PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: (opis przedmiotu zamówienia)
- TERMIN WYKONANIA: (data odbioru ostatecznego lub daty odbiorów częściowych jeżeli czynności mają być świadczone sukcesywnie)
- WYKONAWCA nie może powierzyć wykonania zlecenia osobie trzeciej.
- Za wykonane czynności WYKONAWCA otrzyma wynagrodzenie w wysokości: (zgodnie z załączoną szacunkową kalkulacją: ……, netto, brutto)
- Wynagrodzenie zostanie wypłacone przelewem na konto WYKONAWCY nr: ………………………………………………………………...
w ciągu……………dni od daty otrzymania faktury/rachunku i podpisania przez protokołu odbioru usługi/roboty.
- Uwagi……………………………………………………………………………………….
Lubsza, ……………. ZAMAWIAJĄCY:
data
Załącznik nr 3
OGŁOSZENIE
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. J. Lompy w Lubszy informuje, że są przyjmowane oferty na wykonanie:
…………………………………………………………………………………………………
opis zamówienia
…………………………………………………………………………………………………
Termin składania ofert:………………………………………………………………………..
Miejsce składania ofert:………………………………………………………………………...
Forma składania ofert:…………………………………………………………………………
Informacje szczegółowe na temat zamówienia dostępne są :………………………………..
Wybór oferty nastąpi zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych do kwoty 14000 euro, wprowadzonym Zarządzeniem Dyrektora Szkoły Podstawowej im. J. Lompy